Friday 27 September 2013

Terlupa atau pelupa?

Hari ni, 27 September 2013, saya berjumpa dengan senior saya semasa sama-sama belajar di oberC dulu. Dah lama tak jumpa dia. Dia dulu ambil medic, jadi sekarang jadi doktor lah kan. Datang ke Sabah sebab menghadiri konferense di 1B. Ndak lah jauh sangat dari ofis untuk berjumpa dengan Kak Eda.

Setelah sekian lama tak jumpa, pertama kali nampak dan bertemu dengan kak Eda, memang masih kenal sebab tiada banyak atau boleh dikatakan tak berubah langsung. Macam dulu-dulu jugak. Awet muda betul kak eda. hehe Masih kecik dan comel. Aku ja yang semakin membesar ni, hehe Kami pun bercerita mengenai kisah-kisah lalu, kawan-kawan di Tassy serta perkembangan masing-masing. Memang banyak cerita-cerita sensasi, yang tidak dapat diceritakan di fb di blog atau di telefon.

Namun, semasa bercerita, ada sesuatu yang berdetik di hati. Kak Eda ada menyatakan yang dia pernah datang ke Sabah sebelum ini, berjumpa dengan aku juga dan aku ada bawa dia ke rumah serta jalan-jalan. Tetapi malangnya, aku tidak dapat mengingati balik detik-detik serta masa tersebut. Ia seperti tidak pernah berlaku dalam hidup ku. walau bagaimana aku cuba mengingati semula masa tersebut. Tetapi malangnya aku tidak dapat mengingatinya. Tidak sampai hati untuk aku memberitahunya yang aku tidak ingat perkara tersebut. Ianya telah berlaku lebih 10 tahun yang lalu.

Mungkin kah aku menghidap penyakit pelupa atau alzheimer? aku ada terbaca antara pesakit yang berisiko mendapat penyakit alzheimer adalah :
  • mempunyai penyakit hipertensi apabila mencecah umur 40 tahun ke atas. 
  • menghidap kencing manis 
  • kurang melakukan senaman 
  • paras kolestrol yang tinggi 
  • faktor keturunan 
Macam ada 3 faktor di atas yang aku ada.... alamak... macam mana ni? Ada petua untuk menguatkan ingatan ka? kalau ada sesiapa yang ada petua, share-share lah ok. Tak mo lah nanti dikatakan kita ni nyanyuk pulak kan.

Kak Eda, kalau kak eda terbaca entri ni.... maaf kan saya ok. It was a great time to be able to catch up the old times. 

No comments:

Post a Comment