Thursday 3 March 2016

Majlis Konvokesyen Nur Cahaya

Pada April tahun lepas (2015) saya dan suami telah bersama-sama dengan anak tiri ku ke Kuala Lumpur untuk menghadiri Majlis Konvokesyen yang diadakan di Management Science University (MSU), Shah Alam. Anak saya telah tamat pengajian di PTPL Sabah dalam bidang Diploma Pengurusan. 

Ini adalah kali pertama suami ku ke Kuala Lumpur. Pada mulanya dia tidak mahu ke sana, tetapi, memandangkan ini adalah peluang yang julung kalinya, dia pun setuju ke sana. Semasa di sana kami telah menetap di Hotel Goodhope Kelana Jaya. Walaupun dari Kelana Jaya ke MSU, Shah Alam tidak jauh, tetapi kami telah tersalah memilih hotel. Salah satu masalah kami semasa di sana adalah untuk mendapatkan teksi dari hotel ke MSU, Shah Alam. Banyak teksi yang kami dekati/jumpa, tidak mahu untuk menghantar kami ke MSU, walaupun kami sanggup untuk membayar. Pihak hotel juga memaklumkan kepada kami bahawa tiada sebab pihak teksi enggan untuk menghantar kami ke mana sahaja yang kami inginkan. Tetapi itulah kenyataan nya. Satu jalan penyelesaian kami adalah dengan meminta hantar ke commuter terdekat dan kami menaiki komuter untuk ke MSU, Shah Alam dan mendapatkan teksi untuk ke lokasi yang diingini. Terpaksa naik turun komuter/lrt/teksi.
depan Hotel GoodHope

stesen commuter terdekat dengan hotel, hentian seri setia 
  

Kami sampai ke KL sehari sebelum acara rehersal diadakan. Untuk mengetahui tempat/lokasi di mana acara konvokesyen tersebut diadakan kami telah ke MSU sebaik tiba di KL. Cek in hotel, terus cari teksi ke MSU.

 

Setelah tahu di mana lokasi acara konvokesyen tersebut, kami pun ke KL jenjalan. Esoknya, kami menghantar anak ke situ lagi untuk acara rehersal. Selepas menghantar tu kami pun jalan semula ke KL. Pada hari sebenar, kami mengambil teksi seawal jam 6 pagi untuk ke MSU. Jika awal pagi, teksi tiada masalah. Teksi tersebut mahu menghantar sehingga ke MSU dari hotel kami.
   
Tahniah Jila kerana berjaya melepasi salah satu rintangan dalam perjalanan kehidupan kamu. Semoga kamu akan berjaya dalam menghadapi segala cabaran kehidupan yang lebih mencabar selepas ini. Semoga mendapat pekerjaan yang dapat menjamin masa depan kamu. 

No comments:

Post a Comment