Thursday 24 October 2013

Makanan kegemaran

Apakah makanan kegemaran kamu? Biasanya makanan kegemaran saya ialah makanan yang di masak oleh ibu saya. Masakan ibu lah makanan yang paling sedap.... hehe Saya suka makan soto (yang mama masak k), begedil, sambal tempe, sambal kerepek ubi.... hmmm apa lagi ya, oh ya, belacan. Kalau makan nasi, mesti mau cari belacan.... baru lah kenyang dan puas kalau makan. Kerabu mangga, kerabu pucuk paku dan pecal juga sedap. dan... banyak lah lagi, ada yang ndak ingat pulak.



Makanan kegemaran suami saya ialah ikan yu masak sagol. Hujung minggu yang baru lepas, kami ke tamu Kota Marudu untuk mencari ikan yu. Yang ada cuma 4 atau 5 ekor sahaja tetapi besar-besar botol air mineral yang kecil tu.... Kami beli ja lah sebab memang tiada lagi, itu ja lah yang ada. Supaya tidak kempunan, orang cakap, kami pun beli lah.


 Semasa di tamu tu, kami ada beli kepala ikan manyung juga. Balik rumah, belah dua, dan masak ampap pedas-pedas sikit. Itulah makanan kegemaran suami ku juga. Nak tahu ikan manyung, di bawah ni ada gambar ikan manyung. 


Minuman pulak, saya suka kicai ping dan suami suka bandung laici. Tapi air putih lah yang paling sedap kan.... hahaha dan berkhasiat. 

Ok lah teda apa yang mau diupdate di blog ni.... itu ja lah

No comments:

Post a Comment